CONTACT & SUPPORT
Soalan Lazim
Am
IPermohonan pembiayaan biasanya mengambil masa lima (5) hari bekerja jika permohonan itu dikemukakan di ibu pejabat KT dan tambahan dua (2) hari bekerja untuk permohonan yang dikemukakan di cawangan KT
4. Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
3. Pembayaran tunai berkala – Anda hanya perlu ke mana-mana kaunter koperasi dan membuat bayaran pendahuluan secara tunai.
1. Arahan tetap kepada bank ahli – Anda hanya perlu mengisi borang di bank dan menghantarnya ke koperasi berserta duti setem RM10. 2. Koperasi akan mengisi jumlah yang akan didebitkan dan mengemukakannya kepada bank.
Terdapat tiga (3) pilihan pembayaran bulanan:
Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Membership
IPermohonan pembiayaan biasanya mengambil masa lima (5) hari bekerja jika permohonan itu dikemukakan di ibu pejabat KT dan tambahan dua (2) hari bekerja untuk permohonan yang dikemukakan di cawangan KT
4. Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
3. Pembayaran tunai berkala – Anda hanya perlu ke mana-mana kaunter koperasi dan membuat bayaran pendahuluan secara tunai.
1. Arahan tetap kepada bank ahli – Anda hanya perlu mengisi borang di bank dan menghantarnya ke koperasi berserta duti setem RM10. 2. Koperasi akan mengisi jumlah yang akan didebitkan dan mengemukakannya kepada bank.
Terdapat tiga (3) pilihan pembayaran bulanan:
Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Financing
IPermohonan pembiayaan biasanya mengambil masa lima (5) hari bekerja jika permohonan itu dikemukakan di ibu pejabat KT dan tambahan dua (2) hari bekerja untuk permohonan yang dikemukakan di cawangan KT
4. Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
3. Pembayaran tunai berkala – Anda hanya perlu ke mana-mana kaunter koperasi dan membuat bayaran pendahuluan secara tunai.
1. Arahan tetap kepada bank ahli – Anda hanya perlu mengisi borang di bank dan menghantarnya ke koperasi berserta duti setem RM10. 2. Koperasi akan mengisi jumlah yang akan didebitkan dan mengemukakannya kepada bank.
Terdapat tiga (3) pilihan pembayaran bulanan:
Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Ar-Rahnu
Ar-Rahnu KT is a Shariah-compliant financing solution. Eligible customers can apply for funding by pledging a certain amount of gold or jewelry (gold category) to Ar-Rahnu KT.
There are two products on offer:
- Ar-Rahnu Prihatin
- Ar-Rahnu Prima
Please view the LINK for more information on product offerings
Blending the principles of Shariah, we combine the concepts of Ar Rahnu, Tawarruq, Al Wadiah and Profit rate.
Ar Rahnu: To make an asset as collateral/guarantee to the financing.
Tawarruq concept: Sale and purchase of assets with deferred payment, followed by resale for cash
Al Wadiah: Secure storage of valuables with guaranteed safety.
Profit rate: Charged based on the actual collateralized gold value
- Shariah-compliant financing
- Quick and simple process
- Takaful coverage for pawned items
- Fixed and competitive rates until redemption
- Competitive gold value
- Citizen/non-citizen
- Members of Koperasi Tentera / Civilians 18 years and above
- Mental competency
he pawning period offered is one (1) year, with the condition that the mortgagor make a profit-rate payment for the first six (6) months of the mortgage period. If no payment is made, the auction may continue after giving adequate notice.
- Gold Quality 999
- Gold Quality 950
- Gold Quality 916
- Gold Quality 875
- Gold Quality 835
Owners can make financing payments in installments or all at once.
Pay the Financing amount including all charges applied to Pawning customer and Profit Rate on the payment date set in the contract.
Please reach out to customer service for full details
Yes, we will.
- Notice 1: Sent 30 days before the maturity date.
- Notice 2: Sent 15 days before the maturity date.
- Notice 3: Sent 14 days after the maturity date.
- Last Notice: Sent at least 21 days after the maturity date. Please note that charges will apply for these notices, and all correspondence will be sent via post to the registered address.
Failure to redeem within the mortgage leads to a goods auction.
- If you fail to redeem the pledged item within the period prescribed funding, or death or permanent disability occurs or the mortgagor is declared bankrupt, then Ar RahnuKT has the right to execute the auction of the pawned goods in accordance with the procedure of sale or auction.
- Proceeds from the sale or auction will be used to pay the amount owed, the sale or auction costs, and related costs. The rest can be claimed as soon as you receive the auction surplus notice.
- However, if the auction proceeds are not sufficient to cover the costs related and pay the arrears amount, then legal action will be taken against any party involved.
Not for this particular product.
Please notify the branch of any changes to your details to ensure effective communication
For more information, inquiries, or feedback on our latest products and services, please contact our Call Center at 03-2303 0000 or the nearest KT branch.
Public Gold
IPermohonan pembiayaan biasanya mengambil masa lima (5) hari bekerja jika permohonan itu dikemukakan di ibu pejabat KT dan tambahan dua (2) hari bekerja untuk permohonan yang dikemukakan di cawangan KT
4. Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
3. Pembayaran tunai berkala – Anda hanya perlu ke mana-mana kaunter koperasi dan membuat bayaran pendahuluan secara tunai.
1. Arahan tetap kepada bank ahli – Anda hanya perlu mengisi borang di bank dan menghantarnya ke koperasi berserta duti setem RM10. 2. Koperasi akan mengisi jumlah yang akan didebitkan dan mengemukakannya kepada bank.
Terdapat tiga (3) pilihan pembayaran bulanan:
Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
SME
IPermohonan pembiayaan biasanya mengambil masa lima (5) hari bekerja jika permohonan itu dikemukakan di ibu pejabat KT dan tambahan dua (2) hari bekerja untuk permohonan yang dikemukakan di cawangan KT
4. Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
3. Pembayaran tunai berkala – Anda hanya perlu ke mana-mana kaunter koperasi dan membuat bayaran pendahuluan secara tunai.
1. Arahan tetap kepada bank ahli – Anda hanya perlu mengisi borang di bank dan menghantarnya ke koperasi berserta duti setem RM10. 2. Koperasi akan mengisi jumlah yang akan didebitkan dan mengemukakannya kepada bank.
Terdapat tiga (3) pilihan pembayaran bulanan:
Pembayaran terus ke akaun bank koperasi – Anda hanya perlu fakskan resitnya kepada kami selepas transaksi.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.
Kami telah meningkatkan perkhidmatan pelanggan kami ke tahap yang lebih tinggi menerusi Pusat Khidmat Pelanggan KT yang baharu pada 1 Ogos 2017. Pusat Khidmat Pelanggan KT terbaharu ini adalah serba canggih dengan teknologi tercanggih dan pegawai khidmat pelanggan yang terlatih. Sebarang pertanyaan dan aduan akan ditangani dengan efisien dan profesional serta disalurkan kepada bahagian/unit yang tepat untuk susulan segera.